Apríl 2015

Lodný gigant

Dva dni a dve noci trvala preprava výletnej lode z prístavu Enns do Steegu pri Halštatskom jazere, ktorú realizovala firma Prangl.
Krajina:Rakúsko
Miesto:Prístav Enns – Steeg/Halštatské jazero
Obdobie:Apríl 2015
Kontaktná osoba:Herbert Hamberger

Výzva

Realizácia logistiky a dopravy

Firma Hallstättersee-Schifffahrt (Halštatská lodná doprava), bohatá na tradície, sa po prekrásnom Halštatskom jazere plaví svojimi loďami už 47 rokov. Teraz sa flotila rozšírila o ďalšiu výletnú loď. Nakoľko je prevoz takého veľkého nákladu skutočnou výzvou, spoľahla sa táto spoločnosť na znalcov z firmy Prangl. Aj realizáciu logistiky a dopravy preniesli na Prangl.

Naše riešenie

Nakládka ťažkého nákladu

Trup lode (27 metrov dlhý, 7 metrov široký, 4,19 metra vysoký, 66 ton vážiaci) sa začal prepravovať vodnou cestou a v prístave Enns ho očakával 500-tonový teleskopický žeriav. Ten mal za úlohu tento háklivý tovar opatrne a veľmi presne naložiť na pripravený špeciálny nízkopodlažný príves s veľkou nosnosťou. Prepravná jednotka s celkovou hmotnosťou 176 ton dosahovala dĺžku 58 metrov a merala 4,70 metra na výšku a 7 metrov do šírky. Menšia horná paluba lode (7 metrov široká, 10 metrov dlhá, cca. 4 metre vysoká, s hmotnosťou 10 ton) sa z podniku prepravovala cestnou dopravou na sedlovom návese priamo do Ansfeldenu. 

Špeciálny transport na ceste v konvoji

V Ansfeldene sa obidva transporty stretli a odtiaľto sa už v konvoji presúvali spolu. Cieľom prvej prepravnej etapy bola obec Golling – to bola trasa, ktorú bolo možné absolvovať celú po diaľnici. Kvôli ložnej výške nízkopodlažného prívesu s veľkou nosnosťou vyžadovali diaľničné mosty manévre, presné doslova na milimetre. Pri prejazdoch popod mosty bolo nutné hydraulicky znížiť výšku súpravy, aby bol zabezpečený bezpečný prejazd. Popod niektoré mosty sa dalo prechádzať len krokom.

Mimoriadny tandemový zdvih

Po príchode do Gollingu bol vyhradený deň na prekládku nákladu pre ďalšiu etapu prepravy. Pretože na to, aby sa dala zvládnuť cesta plná zákrut z Gollingu do Steegu pri Halštatskom jazere cez priesmyk Gschütt, bolo potrebné skrátiť dĺžku súpravy na 40 metrov. Prekládku vykonali v kameňolome dva teleskopické žeriavy (120-tonový a 90-tonový) mimoriadnym tandemovým zdvihom. Lodný trup sa voľne vznášal vo vyčkávacej pozícii a malý nakladací žeriav zároveň skracoval nízkopodlažný príves.

Rozruch vyvolávajúca vykládka s publikom

Po tejto neobyčajnej akcii mal špeciálny nízkopodlažný príves s veľkou nosnosťou potrebnú dĺžku 40 metrov a výšku 5,30 metra, ako to vyžadovala táto horská trasa. S menšou celkovou hmotnosťou 144 ton už zvládnutiu priesmyku nič nestálo v ceste. V noci sa konvoj vydal na cestu. Keď tam dorazil, bolo na programe opatrné vyloženie lode spolu s hornou palubou, zatiaľ čo ulica bola uzavretá. Impozantné rozmery prepravovaného nákladu a teda aj na to potrebného výstroja boli aj v mieste určenia všetko iné, len nie nenápadné. 

Výkon

Odvetvie

Per aspera ade astra. Skutočne namáhavá bola cesta cez priesmyky a rokliny. Úspech bol vždy naším cieľom.
Herbert HambergerPredaj / Poradenstvo

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.