Marec 2019

Lokomotíva

Z koľajníc na cestu. Lokomotíva bola do nasledujúcej stanice prepravená špeciálnym transportom.
Krajina:Rakúsko
Miesto:Aschbach a.d. Donau – Ottensheim
Obdobie:Marec 2019
Kontaktná osoba:Herbert Hamberger

Výzva

Špecialita firmy Prangl: preprava koľajových vozidiel

Vzhľadom na demoláciu železničného mosta v Linzi a v dôsledku toho chýbajúcu železničnú sieť k regionálnej železnici Mühlkreisbahn bolo potrebné prepraviť 80-tonovú lokomotívu – používala sa v stanici Ottensheim ako trakčná pre merací vozeň rakúskych spolkových dráh ÖBB – po ceste. Toto bola presne tá správna úloha pre firmu Prangl ako pre špecialistu v oblasti prepravy koľajových vozidiel.

Naše riešenie

Tandemový zdvih pomocou 350-tonového a 160-tonového teleskopického žeriava

Túto dieselovú lokomotívu s dĺžkou 19,7 metra, šírkou 2,9 metra a výškou 4,3 metra tandemovo zdvihli jeden 350-tonový a jeden 160-tonový teleskopický žeriav. Takéto manévre si vždy vyžadujú perfektnú koordináciu obidvoch žeriavnikov. Zohraný tím spoločnosti Prangl tu vykonal vynikajúcu prácu. Tento železničný gigant bol nakoniec prepravený 4-nápravovým ťahačom ťažkých nákladov a 9-nápravovým podvalníkom. Z toho vyplynuli prepravné rozmery 28,5 m na dĺžku a 5,5 m na výšku. Celá prepravná súprava vážila 133,2 tony.

Zaistenie nákladu špeciálnym prepravným zariadením

Na dokonalé zaistenie nákladu bolo extra vyrobené vlastné prepravné zariadenie, ktoré bolo špeciálne pripevnené k prívesu. Pomocou tohto zariadenia bude ostatne možné prepravovať aj v budúcnosti po ceste úzkorozchodné železnice spoločnosti ÖBB. Popri týchto technických prípravách bola samozrejme nevyhnutná aj presná kontrola trasy, cez niekoľko kruhových objazdov a semaforov sa pri transporte týchto rozmerov muselo prechádzať predsa len nanajvýš precízne. Na základe podrobného predbežného plánovania a vďaka kvalifikovaným odborníkom spoločnosti Prangl bolo možné vyhnúť sa viacerým nákladným dopravným opatreniam.

Perfektná realizácia mimoriadneho transportu vďaka know-how

V cieľovej stanici v Ottensheime potom lokomotívu znovu opatrne vyložili obidva rovnaké teleskopické žeriavy, aby tam mohla slúžiť svojmu účelu. Po dokončení prieskumu trasy spoločnosťou ÖBB bol zbehlý tím firmy Prangl opäť potrebný: trakčná lokomotíva bola znovu naložená a tou istou cestou, t. j. znovu po osi, bez neočakávaných udalostí prepravená naspäť na svoje pôvodné miesto.

Vozíme vlaky ako na koníkovi.
Herbert HambergerPredaj / Poradenstvo

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.