Luka Koper

Výzva
Trvalo udržateľné rozširovacie práce
Prístav Koper je jedným z najdôležitejších prístavov v Stredozemnom mori. Preto pravidelne investuje do výstavby svojej infraštruktúry.
Naše riešenie
![[Translate to SK:] Raupenkran, Hafen Koper](/fileadmin/content/projekte/2020/10_luka_koper/Galerie/Loesung/prangl_luka_koper_2020_PRL_6330_pigac_si.jpg)
Rozšírenie prístavného móla
Existujúca prístavná hrádza sa má predĺžiť o 100 metrov. Zvláštne na tomto nasadení je to, že sa používa "plávajúci žeriav". 280-tonový pásový žeriav, umiestnený na vlečnom člne, dvíha rúry pre upevňovacie pylóny. Jednotlivé rúry majú výšku až 35 metrov a jednotlivú hmotnosť až 13 ton. Tieto práce by mali byť ukončené do polovice roka 2021.
![[Translate to SK:] Teleskopkran, Hafen Koper](/fileadmin/content/projekte/2020/10_luka_koper/Galerie/Loesung/prangl_luka_koper_2020_PRL_6247_pigac_si.jpg)
Rozšírenie kontajnerového terminálu
Súčasne s výstavbou prístavnej hrádze sa rozširuje aj celá infraštruktúra pre kontajnerový terminál. Tu je nasadený slovinský tím firmy Prangl s početnými mobilnými žeriavmi. Na mieste je permanentne 130-tonový teleskopický žeriav, ktorému prechodne poskytuje podporu 120-tonový mobilný žeriav. Aj v tejto oblasti by práce mali byť ukončené do polovice roka 2021.
![[Translate to SK:] Teleskopkran, Hafen Koper](/fileadmin/content/projekte/2020/10_luka_koper/Galerie/Loesung/prangl_luka_koper_2020_11_20__MPP5833_pigac_si.jpg)
Výstavba parkovacieho domu
Neustála expanzia prístavu má za následok väčšiu potrebu parkovacích miest. Preto sa tretí projekt v prístave Koper týka novostavby parkovacej garáže s kapacitou 6 000 osobných vozidiel. Prefabrikované betónové stĺpy a nosníky sa dvíhajú 160-tonovým teleskopickým žeriavom. Tieto práce by mali byť ukončené vo februári 2021.
Odvetvie
