Júl 2018

Metro

Keď koľajové vozidlá opúšťajú svoje koľajové lôžko a prepravujú sa po ceste, na pomoc je tu vždy Prangl.
Krajina:Rakúsko
Miesto:Viedeň
Obdobie:Máj 2018 – 2020
Kontaktná osoba:Andreas Schneider

Výzva

Generálna oprava súprav metra ako výzva

43 súprav linky U6 viedenského metra musí do roku 2020 prejsť generálnou opravou. Alternatívou tohto zámeru bolo lakovanie v Technických servisných podnikoch Rakúskych železníc ÖBB vo Viedni Simmeringu. Na to je ale potrebná preprava po ceste od stanice Michelbeuern do Simmeringu. Experti z firmy Prangl vypracovali spoločne so zákazníkom koncept prepravy, ktorý umožnil dodatočné úspory.

Naše riešenie

Doprava koľajových vozidiel – špecialita firmy Prangl

Tento koncept nepresvedčil len úsporou nákladov. Ale v konečnom dôsledku práve úspora prispela k tomu, že zákazka bola priklepnutá v prospech variantu ÖBB. Faktor, ktorý sťažoval vypracovanie konceptu, boli predovšetkým úzke priestorové pomery vo viedenskej cestnej sieti. Kvôli celkovej dĺžke 40 metrov a hmotnosti spolu až 83 ton na každý vlak sa museli dôkladne preveriť určité cestné trasy, stanice nakládky aj vykládky, ale aj rozličné prejazdné výšky. Na základe skúseností nazbieraných pri preprave koľajových vozidiel počas celých desaťročí sa však vo firme Prangl veľmi presne vedelo, na čo treba dávať pozor.

Dobrá príprava - polovičný úspech

Keď bol jasný spôsob postupu, pred premiérovou jazdou boli ešte potrebné niektoré úpravy: dočasné odstránenie dopravných značiek, zriadenie prechodného zákazu zastavenia a parkovania, atď. Pri takýchto prepravách, kde je čas kritickou veličinou, sa samozrejme nič nesmie nechať na náhodu. Koncept firmy Prangl má okrem toho ešte jednu zvláštnosť: výmenu vlakov kus za kus. Len čo sa vyloží súprava, ktorú treba opraviť, tak sa vozeň, ktorý je už po generálke, naloží a odvezie sa naspäť na stanicu Michelbeuern. Týmto spôsobom je zabezpečené, že trasy sa dajú optimálne využiť – v zmysle znižovania nákladov.

Špeciálny sedlový podvalník so zapusteným koľajnicovým vedením

Aj použité technické vybavenie je smerodajné pre optimalizáciu projektu. V sedlovom podvalníku, špeciálne vyvinutom pre koľajové vozidlá, sa nachádza koľajnicové vedenie zapustené do ložnej plochy. V kombinácii s inovatívnym predĺženým zadnej časti, ktoré možno hydraulicky nadvihnúť a spustiť, s integrovaným predĺžením koľajníc sa dá bezpečne a priestorovo úsporne nakladať a vykladať. Rýchla montáž a demontáž nakladacej rampy je možná bez pomoci vysokozdvižného vozíka a je teda integrálnou súčasťou tohto jedinečného vybavenia. Lanovým navijakom, integrovaným v sedlovom podvalníku sa súpravy dajú bezpečne potiahnuť z koľajnice na dopravník a potom opäť opatrne spustiť do koľajového lôžka.

Staré železo nehrdzavie.
Walter OrthoferVodič ťažkých transportov

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.