Obchádzka

Výzva
Most Voest, druhý diel
Po tom, ako bola v júni 2018 Voest uzavretá prvá obchádzka diaľničného mosta Voest (A7), bežia na plný plyn stavebné práce na druhej obchádzke na protiľahlej strane. Prangl mal za úlohu počas druhého októbrového víkendu presunúť gigantické mostné segmenty. Výzvou pritom nebola iba veľkosť a hmotnosť segmentov, ale aj časový tlak.
Naše riešenie

Víkendová odstávka nájazdu Hafenstraße
Segmenty mosta, 20 metrov dlhé a 4 metre vysoké, mali vlastnú váhu 56 až 90 ton. Finálne zvarené elementy predmostia dorazili vo ôsmich ťažkotonážnych transportoch Prangl. Prepravné súpravy mali celkovú dĺžku až 45 m a vážili neuveriteľných 136 ton. Nájazd Hafenstraße bol kvôli háklivým prácam kompletne uzavretý cez celý víkend. Aby sa premávky blokovala čo najmenej, bol príslušná oblasť mosta uzatvorená „len“ od soboty, 06.00 hod. do pondelka, 05.00 hod.

Práca pre 1000-tonový teleskopický žeriav
Nielen vysoké hmotnosti a enormný záujem publika vyžadovali od tímu Prangl maximálnu svedomitosť, aj krátke vyčlenené časové obdobie vyžadovalo dobre premyslený koncept a exaktnú prácu. Tieto podmienky boli napokon aj rozhodujúce pre voľbu 1000-tonového teleskopického žeriava, aby sa práce zrealizovali podľa plánu. Z dôvodu svojej skutočne kompaktnej konštrukcie neboli medzitým nutné žiadne prestavby, čo predstavovalo enormný časový zisk. Okrem toho sa tento žltý kolos vyznačuje vysokými rýchlosťami zdvíhania, čo zase len prišlo vhod pri tesnom časovom rozvrhu.

Balík služieb od firmy Prangl ako garant úspechu
1000-tonový mobilný autožeriav firmy Prangl, ostatne jediný v Rakúsku, sa na uzavretom nájazde presunul na svoju pozíciu. Nájazd ale neslúžil len ako odstavná plocha pre žltý gigant, ale aj ako miesto na umiestnenie oceľových stavebných dielcov. Odtiaľ sa potom dvíhal jeden segment po druhom. Vďaka presnej príprave, optimálnej voľbe žeriava a precíznej práci celého tímu sa Prangl znovu ukázal ako zbehlý „staviteľ mostov“.
