Oceľové veže
Roberto Giuffrida

Výzva
Úloha pre prepravnú spoločnosť Prangl špecializovanú na silu vetra
Kvôli problému na stavenisku na trati z Nemecka do Rakúska sa 11 oceľových segmentov pre veterné elektrárne muselo prepraviť do Rakúska na riečnej lodi. Spoločne s dunajským prístavom Krems sa vypracoval vhodný logistický koncept. Oceľové sekcie sa priviezli z prístavu Krems do veterného parku Paasdorf v celkovo 11 transportoch.
Naše riešenie

Tandemový zdvih ako výnimočná výzva
Pri tejto úlohe bolo potrebné najprv zostaviť veľmi presný koncept. Lebo pri maximálnej dĺžke nákladu 49 metrov sa už v prípravnom štádiu muselo veľmi starostlivo uvažovať o tom, ako by sa dalo postupovať čo najlepšie. Vykládku lode zabezpečil žeriav v miestnom prístave a 130-tonový teleskopický žeriav. Z dôvodu rozličných žeriavových technológií predstavuje tandemový zdvih tohto druhu vždy mimoriadnu výzvu.

Pracovníci firmy Prangl zvládajú všetky ťažkosti
Po úspešnej vykládke bolo ešte treba do veterného parku bezpečne dostať špeciálne prepravy, vážiace až 118 ton. Špecialisti z firmy Prangl to v nočných hodinách bravúrne zvládli, pričom úsek po rýchlostnej ceste S5 absolvovali čiastočne aj v protismere. Posledný kus cesty bolo potrebné zdolať sčasti so zaradenou spiatočnou rýchlosťou. Iba tak bolo možné zabezpečiť optimálne polohovanie kvôli následnému nainštalovaniu veterných kolies.
Odvetvie
