November 2015

Preprava lode

Nadrozmernú výletnú loď sme prepravili na Achenské jazero v 15 samostatných prevozoch.
Krajina:Rakúsko
Miesto:Linz - Pertisau
Obdobie:November 2015 – December 2015
Kontaktná osoba:Herbert Hamberger

Výzva

Z lodenice do vody

Ako expert na špeciálne prepravy je Prangl prvou adresou u mnohých mimoriadnych zámerov. Tak to bolo aj v prípade plavebnej spoločnosti, ktorá rozšírila svoju flotilu výletných člnov o ďalšiu loď. Na to, aby sa tento obrovský objekt dostal do cieľa neporušený, boli potrebné aj dlhoročné skúsenosti a dobre premyslený koncept.

Naše riešenie

Jedna loď, 15 samostatných prevozov

Podnik Achenseeschifffahrt (Lodná plavba po Achenskom jazere) sa môže pýšiť dlhou tradíciou. Už ku koncu 19. storočia začal na Achenskom jazere, najväčšom jazere Tirolska, prevádzkovať lodnú prepravu osôb. Aby mohol návštevníkom Achenského jazera ponúknuť ešte viac atrakcií, pribudla mu nová výletná loď. Nakoľko sú rozmery nového „člena rodiny“ také veľké, nebolo možné ju prepraviť v jednom kuse. Spoločne s lodenicou vypracovali odborníci z firmy Prangl logistický koncept s 15 samostatnými prevozmi, pričom veľká časť z nich sa presúvala v konvoji.

Napínavá jazda Linz - Pertisau

Prepravné rozmery jednotlivých segmentov lode mali 12 metrov na dĺžku, 5,9 metra na šírku a 3,5 metra na výšku. Hmotnosť každého takého segmentu sa pohybovala až do 22 ton. Celkovo boli použité tri 3-nápravové ťahače s nízkopodlažným prívesom a jeden 2-nápravový ťahač so sedlovým nízkopodlažným prívesom. Vďaka šikovnému naplánovaniu tonáže s použitím len štyroch vozidiel bolo možné výrazne zredukovať logistické náklady. Trať vedúca z Linzu do Pertisau bola nanajvýš napínavá a náročná. Bolo potrebné prekonať početné horské cesty s mnohými prekážkami a to od odborne školených vodičov vyžadovalo najvyššiu koncentráciu.

Montáž 200-tonovým teleskopickým žeriavom

Na mieste určenia vyložil 200-tonový teleskopický žeriav 15 jednotlivých komponentov na zhotovený montážny podstavec. Po dohotovení sa táto osobná loď, dlhá 45 metrov, môže v polovici mája 2016 spustiť na vodu. Vďaka dôkladnému predbežnému plánovaniu a bezchybnej realizácii prebehla kompletná logistika k spokojnosti všetkých zúčastnených.

Rozdelené bremeno je polovičné bremeno. V tomto prípade nie celkom. 15 prevozov bolo potrebných na to, aby sa nová loď prepravila k Achenskému jazeru.
Herbert HambergerPredaj / Poradenstvo

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.