Jún 2020

Švédsko

Viacero mobilných žeriavov bolo multimodálnou prepravou prevezených do Švédska na miesto svojho nasadenia.
Krajina:Rakúsko – Švédsko
Miesto:Prístav Enns – Sundsvall
Obdobie:27.05.2020 – 16.06.2020
Kontaktná osoba:Jochen Schmidt

Výzva

Výstavba veterných elektrární: päť žeriavov Prangl pre Švédsko

Už viac rokov je firma Prangl aj vo Švédsku spoľahlivým partnerom pre veternú energiu. Z dôvodu dobrého výkonu sa objednali ďalšie veľké žeriavy, medzi nimi jeden 1000-tonový a jeden 500-tonový teleskopický žeriav. Okrem dvoch 650-tonových pásových žeriavov, ktoré sa už nachádzali na mieste, sa do Švédska muselo prepraviť celkovo päť teleskopických žeriavov.

Naše riešenie

Multimodálna preprava

Dodávka tohto balíka žeriavov sa uskutočnila multimodálne loďou aj po ceste. Spočiatku sa preprava loďou vykonávala riečnou loďou z prístavu na rieke Enns do prístavu Terneuzen (Holandsko). Tlačná súprava s loďou typu RORO mala dĺžku 80 metrov a šírku 11,5 metra. V prístave na rieke Enns pristálo plavidlo typu RORO s mobilnou rampou pri prístavnom nábreží, kým sa mobilné žeriavy po vlastnej osi prepravili na plavidlo. Zodpovedajúce príslušenstvo sa na loď naložilo vlastným 250-tonovým teleskopickým žeriavom.

Najprv Roll on Roll off, potom cesta

Po príchode do Holandska sa technické vybavenie preložilo na morský trajekt typu RORO: teleskopické žeriavy sa po svojej osi presunuli z jednej lode na druhú. Všetky diely príslušenstva sa pohyblivými plošinami dotiahli na morský trajekt. Napokon mal trajekt celkovú hmotnosťou 12 480 ton, celkovú dĺžkou 153 m a šírku 21,6 m. Z dôvodu optimalizácie prepravnej trasy sa žiadalo o mimoriadny transport k prístavu Sundsvall a ten bola aj povolený. Zvyšok trasy až na miesto nasadenia (asi 170 km) prešli mobilné žeriavy po vlastnej osi.

Nízke emisie CO2 v centre záujmu

Celkovo boli vozidlá na ceste skoro tri týždne, pričom 17 dní z toho strávili na mori. Okrem neistej statiky mostov a lepšie vypočítateľného trvania prepravy to boli predovšetkým body relevantné z hľadiska ochrany životného prostredia, kvôli ktorým Prangl stavil na multimodálnu prepravu. Ak by sa celá vzdialenosť prešla po ceste, spotreba nafty by bola omnoho vyššia. Takto sa emisie CO2 dali udržať na výrazne nižšej úrovni.

Prangl ako inovatívny partner

Tento starostlivo pripravený transport veľkých žeriavov zase raz ukázal, že nie vždy nasadenie samotné je to, čo robí projekt veľkolepým. Niekedy sú to aj úvahy pred ním, ktoré zo spoločnosti Prangl robia inovatívneho partnera. Pretože žltí experti sa pri každom zámere snažia nájsť optimálne riešenie pre zákazníka.

Multimodálne prepravné riešenia po ceste a vode sú z ekonomického aspektu, z aspektu termínov a predovšetkým z aspektu životného prostredia veľmi dobrými riešeniami.
Jochen SchmidtVedúci ťažkotonážnych a mimoriadnych transportov

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.