August 2020

Železničná stanica

Zdvihnutím lávky pre chodcov krátko po finálnom prerazení tunela Koralm bol dosiahnutý ďalší míľnik.
Krajina:Rakúsko
Miesto:Groß St. Florian
Obdobie:01.05.2020 – 17.08.2020
Kontaktná osoba:Jürgen Wörndle

Výzva

Most pre chodcov spoločnosti ÖBB so 114 tonami

Pred portálom tunela Koralm vzniká na území obce Groß St. Florian s novou stanicou Západné Štajersko (Weststeiermark) najväčšia nová železničná stanica medzi Grazom a Klagenfurtom. Stavebné práce plynule pokračujú. A aj Prangl poskytol výkonný tím: špecialisti na zdvíhanie boli poverení osadením lávky pre chodcov vážiacej 114 ton.

Naše riešenie

Prangl ako spoľahlivý partner

Železnica Koralm medzi Grazom a Klagenfurtom, dlhá cca. 130 kilometrov, patrí k najvýznamnejším infraštrukturálnym projektom Európy a umožní to, že cesta medzi Grazom a Klagenfurtom bude trvať presne 45 minút. Uvedenie novej stanice do prevádzky je spoločne s uvedením do prevádzky celej železnice Koralm naplánované na rok 2025. Práve pre takéto prestížne stavebné zámery sú potrební skúsení a spoľahliví partneri ako Prangl.

Presné predbežné plánovanie, inovatívny inžiniering

Lávku pre chodcov, ktorá sa skladá z dvoch mostných častí, zdvihol 350-tonový teleskopický žeriav. Jeden element mosta je 16 metrov dlhý a váži 32 ton a vedie od ostrovného nástupišťa k prijímacej budove. Druhá lávka sa nachádza medzi ostrovným a okrajovým nástupišťom. S dĺžkou 42 m a jednotkovou hmotnosťou 82 ton je tento element oveľa väčšou konštrukciou. Vďaka presnému predbežnému plánovaniu a inovatívnemu inžinieringu spoločnosti Prangl sa žeriav mohol „zmenšiť“, čo zákazníkovi zase ušetrilo veľa peňazí a úsilia.

Rozsiahle technické vybavenie priamo na mieste

Na optimálnu realizáciu celého projektu Prangl zabezpečil veľké množstvo zariadení priamo na mieste. Okrem 350- tonového žeriava sa použil aj 120-tonový, 70-tonový, 65-tonový a 45-tonový mobilný žeriav. V zmysle jednotného riešenia bol k dispozícii aj jeden teleskopický manipulátor a tri pracovné plošiny. Rozsah služieb bol doplnený aj 3-nápravovým ťahačom s plošinovým prívesom.
Keďže všetky služby boli ponúknuté z jedného zdroja, dali sa všetky štandardy Rakúskych železníc ÖBB bez problémov dodržať.

Staviame cestu do budúcnosti.
Christian Maier Vodič mobilných žeriavov

Cookie-k (sütik)

Táto webová stránka používa technicky potrebné cookies. Na zobrazenie videí potrebujeme okrem toho váš súhlas s funkčnými cookies. S vaším súhlasom so štatistickými cookies anonymizovane evidujeme správanie užívateľov a optimalizujeme tak užívateľskú prístupnosť. Kvôli ďalším informáciám kliknite, prosím, na naše vyhlásenie o ochrane údajov.